Το σπανακόρυζο του 20λεπτου

 

Δεν έχετε φτιάξει πιο εύκολο και γρήγορο σπανακόρυζο από αυτό! Η βασική του συνταγή είναι απίστευτα απλή, ενώ μπορεί να γίνει πιο ‘‘δικό σας’’ με προσθήκες όπως ο άνηθος, το φρέσκο κρεμμυδάκι ή οτιδήποτε άλλο βάλει η φαντασία σας! Εγώ το έφτιαξα έχοντας την τύχη να έχω διαθέσιμα φρέσκα, σπιτικά, βιολογικά λεμόνια, γιατί τι σπανακόρυζο θα ήταν αν στο σερβίρισμα δεν είχε και λίγο φρεσκοστειμμένο χυμό λεμόνι από πάνω!

 

Ίσως από τα πιο… υποτιμημένα φαγητά, με μεγάλη όμως θρεπτική αξία. Το σπανάκι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πιο προσιτό superfood, μιας και είναι πηγή σιδήρου, φολικού οξέως, μαγνησίου, βιταμινών A, B6, C, E, K, ασβεστίου, καλίου, αλλά και φυτικών ινών και πρωτεϊνών, τα οποία ο οργανισμός μας μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα όταν αυτό μαγειρεύεται ελαφρώς, συν ότι γίνεται και πιο εύπεπτο με τον τρόπο αυτόν. Επιπλέον περιέχει ποσότητες αντιοξειδωτικών (τις οποίες δεν θα αναλύσουμε φυσικά εδώ, απλώς καλό είναι να το γνωρίζουμε σαν γενική πληροφορία) και συμβάλλει στην υγεία των μαλλιών, του δέρματος, των οστών και του ανοσοποιητικού μας συστήματος.
Μαζί με το ρύζι (ιδανικά επιλέγουμε μπασμάτι, απλό ή με το φλοιό του, ή οποιοδήποτε είδους καστανού ρυζιού, άγριου κτλ ώστε να διατηρεί τα περισσότερα από τα θρεπτικά του συστατικά που βρίσκονται στο φλοιό, όπως οι βιταμίνες και οι φυτικές ίνες) μας δίνουν τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειαζόμαστε αλλά και μεγαλύτερο κορεσμό.

 

Προσοχή μόνο να ξεβγάλετε καλά προηγουμένως το ρύζι σε ψιλό σουρωτήρι, ώστε να απομακρυνθούν τυχόν βιομηχανικά υπολείμματα που μπορεί να έχουν απομείνει αλλά και να αποβληθεί το έξτρα άμυλο. Επίσης, ορισμένα είδη ρυζιού, όπως εκείνα με το φλοιό, ιδανικά χρειάζονται λίγο μούλιασμα πριν το μαγείρεμα, γεγονός που μπορεί να μειώσει σε έναν βαθμό και το χρόνο μαγειρέματός τους.

 

Τα υλικά που θα χρειαστούμε:

  • ρύζι επιλογής μας
  • baby σπανάκι
  • αλάτι & πιπέρι
  • μυρωδικά επιλογής μας (πχ φρέσκο κρεμμυδάκι, άνηθος κτλ)

 

Εκτέλεση:

Πρώτα βράζουμε το ρύζι για το χρόνο που χρειάζεται ανάλογα με το είδος του σε νερό που έχουμε αλατίσει. Στο τελευταίο 10λεπτο προσθέτουμε το baby σπανάκι (που έχουμε προηγουμένως ξεβγάλει και σουρώσει), λίγο πιπέρι, ανακατεύουμε και μαγειρεύουμε μέχρι να χυλώσει το φαγητό και να πιει τα υγρά του.

Ιδανικά στο σερβίρισμα προσθέτουμε λίγο φρεσκοστειμμένο λεμόνι, ώστε η βιταμίνη C που περιέχει να μας βοηθήσει στην απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου από το σπανάκι, αλλά φυσικά και για τη γεύση! Εγώ συνδύασα το δικό μου με φυτικό λευκό τυρί και παξιμαδάκια χαρουπιού για επιπλέον γεύση, κορεσμό και φυτικές ίνες.

 

Αν το φτιάξετε, περιμένω τις εντυπώσεις σας, καθώς και τις ερωτήσεις σας σχετικά. Επίσης, αν το ανεβάσετε στο Instagram, περιμένω τα tags/mentions σας στο @elenakanteraki ή #elenaswellthyproject για να το δω και εγώ! Ελπίζω να το απολαύσετε και να γίνει ένα από τα εύκολα και γρήγορα θρεπτικά σας γεύματα!

 

Με αγάπη,
Έλενα 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published.