Τα… ενσυνείδητα ενδιάμεσα γεύματα (aka snacks!)

Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε μιλήσει για την ενσυνείδητη διατροφή ως τρόπο προσέγγισης της τροφής και του τρόπου διατροφής μας, έναν τρόπο που σκοπό έχει να μας… γυρίσει στις ρίζες μας, όσον αφορά το συντονισμό μας με τα σημάδια και τα μηνύματα που μας δίνει το σώμα μας ως απόκριση στο αίσθημα πείνας αλλά και πληρότητας, κορεσμού, καθώς και για πιο ”ιδιαίτερες” ανάγκες του σε μικροθρεπτικά (βιταμίνες, μέταλλα) αλλά και μακροθρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεϊνες, λιπαρά). Από αυτά και μόνο μπορεί κανείς να καταλάβει πόσο προσωπική υπόθεση είναι η διατροφή μας, πόση ανάγκη έχει για εξατομίκευση αλλά και πώς πραγματικά μιλάμε για ένα ταξίδι και όχι απαραίτητα για προορισμό, αφού, όπως έχουμε πει πολλές φορές, εκτός του ότι όλοι μας είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί, άλλο τόσο είμαστε διαφορετικοί και ως προς τις ανάγκες και τις προτιμήσεις μας σε διάφορες φάσεις της ζωής μας.

 

Φυσικά από τον ”κανόνα” αυτόν δεν θα ξέφευγαν και τα ενδιάμεσα γεύματα (aka σνακς). Για κάποιους μπορεί να είναι κάτι μικρό, απλό και γρήγορο ”ίσα για να κόψει την πείνα” ανάμεσα στα κυρίως γεύματα, για άλλους μπορεί να είναι πιο πλήρη σε σύνθεση και ποσότητα, άλλοι πάλι μπορεί να μην τα προτιμούν καν και να κάνουν απλώς μεγαλύτερα τα κυρίως γεύματά τους. Δεν είμαστε εδώ για να πούμε τι (και αν) είναι σωστό και τι λάθος, καθώς προσωπικά πιστεύω πως όλα αυτά είναι σχετικά αλλά και την ίδια στιγμή υπάρχουν πάνω σε όλες τις απόψεις και τις προσεγγίσεις και οι ανάλογες έρευνες και μελέτες για να τα υποστηρίξουν. Αντίθετα, είμαστε εδώ για να πούμε ότι σημασία έχει οτιδήποτε επιλέξουμε, να είναι κάτι που να μας εξυπηρετεί, τόσο στην καθημερινότητά μας, όσο και στις προτιμήσεις μας, στις ανάγκες μας, να μας προσφέρει και τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε, ενέργεια, ευεξία, πάντα εντός αλλά και εκτός πιάτου.

 

 

*Κάπου εδώ θα σας κάνω μία παραπομπή στο άρθρο για την ενσυνείδητη διατροφή, μιας και αποτελεί την βάση όσων ξεκινήσαμε να λέμε αλλά και των μικρών tips που θα δούμε παρακάτω. Σας προτείνω να το διαβάσετε πρώτο, ακόμα όμως και αν διαβάσετε πρώτα αυτό εδώ και μετά το προηγούμενο, κρατήστε στο μυαλό σας τα bullet points, δείτε από αυτά ποια ήδη εφαρμόζετε, σε ποια θα μπορούσατε να βελτιωθείτε αλλά και ποια από αυτά θα μπορούσατε να δοκιμάσετε να εντάξετε στη δική σας καθημερινότητα.*

 

Η συνειδητή μας παρουσία στη στιγμή, οι συνειδητές επιλογές μας, αποτελούν τις βάσεις για να χτίσουμε υγιεινές και ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες, ίσως και πολύ μεγαλύτερης βαρύτητας από την ίδια την επιλογή και προετοιμασία των επιμέρους τροφών. Δεν είναι μόνο η ποιότητα/το είδος της τροφής που συνθέτει το εκάστοτε γεύμα μας αλλά και

  •  η ίδια η στιγμή
  • ο χρόνος που αφιερώνουμε (τόσο στην προετοιμασία των γευμάτων μας όσο και στην ίδια τη στιγμή τους)
  • η παρουσία του νου και των αισθήσεών μας στην όλη διαδικασία.

 

Για τους λόγους αυτούς, για να κάνουμε τα ενδιάμεσα γεύματα να δουλέψουν υπέρ μας, να τα ευχαριστηθούμε και να τα εντάξουμε στη διατροφή μας αρμονικά, εξίσου σημαντικό είναι να μάθουμε να παίρνουμε το χρόνο μας, να μασάμε καλά τις μπουκιές μας (πολλές φορές μάλιστα να χωρίζουμε από μόνοι μας το γεύμα μας σε μπουκιές, όπως πχ να κόβουμε τα φρούτα σε κομμάτια ώστε να μπούμε στη διαδικασία τόσο να τα μασήσουμε, όσο και να το κάνουμε αργά και ήρεμα), να είμαστε καθιστοί και απερίσπαστοι, ήρεμοι, να ”ψάχνουμε” τις γεύσεις και τις υφές, να βρίσκουμε τρόπους να το κάνουμε σαν μια μικρή στιγμή παιχνιδιού (από το οπτικό ερέθισμα που μας δίνει η τροφή μας, το να μας ευχαριστεί στο μάτι, έως ”στρατηγικές” όπως να τρώμε αφήνοντας το αγαπημένο μας κομμάτι για το τέλος κτλ).

 

Και, κλείνοντας, να τονίσουμε και το πόσο σημαντικό είναι να δούμε όλη αυτή τη διαδικασία και προσέγγιση, από τη σκέψη ως την εφαρμογή της, σαν μια μικρή υπενθύμιση να αγαπάμε τον εαυτό μας σε διάφορες στιγμές της ημέρας μας, σαν εκείνες τις μικρές λεπτομέρειες που μας κάνουν τη διαφορά, μία ένδειξη φροντίδας και σεβασμού στο ίδιο μας το σώμα αλλά και το μυαλό. Η γενικότερη υγεία και ευεξία μας άλλωστε δεν είναι κάτι μονοδιάστατο, μην το ξεχνάμε!

 

Ελπίζω να σας άρεσε το άρθρο, να το βρήκατε ενδιαφέρον και χρήσιμο, να σας παρακινήσει να φροντίσετε τον εαυτό σας λίγο παραπάνω. Αν ναι, μοιραστείτε το ελεύθερα με κάποιον που θα μπορούσε να κάνει το ίδιο. Γράψτε μου από κάτω τα δικά σας σχόλια, ερωτήσεις, απορίες, ιδέες, παρατηρήσεις, προτάσεις, είμαι εδώ για όλα!

Και αν από τα παραπάνω σας γεννήθηκε η περιέργεια να ανακαλύψετε πώς μπορεί το health coaching να έρθει και να τα κουμπώσει όλα αυτά στα μέτρα σας, κάνοντας ένα κλικ εδώ μπορείτε να το μάθετε κλείνοντας μια εντελώς δωρεάν πρώτη συνεδρία.

 

Με αγάπη,
Έλενα 🙂

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.