Απλή ”just do it” σπανακόπιτα με φύλλο ολικής

Ήταν εκεί στην πρώτη καραντίνα όταν, με το που άνοιξε ο καιρός, άρχισε και η εποχή της σπανακόπιτας. Στην πιο απλή και εύκολη εκδοχή της, με περιθώρια φυσικά να τη φέρει ο καθένας στα μέτρα του, τόσο από θέμα ποσοτήτων, όσο και υλικών, υπήρξε πολλές φορές η λεγόμενη go-to επιλογή μας στο σπίτι για πλήρες γεύμα (μαζί με κάποιου είδους φρέσκο λαχανικό, όπως πχ τα ντοματίνια/ντομάτα από δίπλα, που λόγω της βιταμίνης C που περιέχουν βοηθούν και στην απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου από το σπανάκι) που δεν χρειάζεται καν ζέσταμα (τρώγεται πολύ ευχάριστα και κρύα) και μπαίνει και ωραιότατα σε τάπερ για τη δουλειά/τη σχολή/τις εξορμήσεις/οπουδήποτε!

 

 

Μπορεί δικό μου φύλλο ακόμα να μην ανοίγω (δεν έχω δοκιμάσει καν ποτέ για να είμαι και ειλικρινής), σπανακόπιτα όμως φτιάχνω! Επιλέγω κατά κύριο λόγο χωριάτικο φύλλο ολικής αλέσεως για πίτες, μιας και προσωπικά δεν μου αρέσουν τα πολλά λάδια, ούτε φυσικά και τα έξτρα ”περίεργα” συστατικά που πολλές φορές περιέχουν τα έτοιμα κατεψυγμένα φύλλα. Όσο πιο απλά, τόσο πιο καλά.
Τη συγκεκριμένη πίτα την έχω φτιάξει και με κλασσική φέτα αλλά και 50-50 χωρισμένη στη μέση, βάζοντας στο ένα της μισό vegan φέτα. Επίσης την έχω φτιάξει όλες τις φορές με κατεψυγμένο σπανάκι για ευκολία, αν εσείς όμως προτιμάτε φρέσκο, εννοείται πως την κάνετε με φρέσκο! Παρακάτω σας δίνω τη δική μου εκδοχή, απλή, εύκολη, υγιεινή, πάνω στην οποία μπορείτε να ”πατήσετε” για να την κάνετε δική σας. Just do it λοιπόν (γιατί δεν το λέω απλά εγώ, το λένε και οι κάλτσες μου)!

(Σημείωση: οι ποσότητες αφορούν ταψί που βγάζει 6 καλά κομμάτια. Για μεγαλύτερο, προσαρμόζετε αναλόγως.)

 

 

Τα υλικά που θα χρειαστούμε:

  • μισό πακέτο χωριάτικο φύλλο ολικής αλέσεως (3 φύλλα)
  • μισό κιλό σπανάκι κατεψυγμένο, ξεπαγωμένο και στραγγισμένο
  • 2 μεγάλα φρέσκα κρεμμυδάκια & όσο θέλετε ξερό κρεμμύδι
  • 2 χοντρά κοτσάνια πράσο
  • (άνηθος κατά βούληση)
  • ~250 γρ. φέτα επιλογής
  • ελαιόλαδο κατά βούληση
  • αλάτι & πιπέρι

 

Εκτέλεση:

Με ένα πινέλο αλείφουμε τον πάτο του ταψιού με ελαιόλαδο. Στρώνουμε 1 φύλλο διπλωμένο στα δύο και μισό ακόμα από το δεύτερο φύλλο.

Σε ένα μεγάλο τηγάνι τσιγαρίζουμε το πράσο και το κρεμμυδάκι (και το κρεμμύδι) που έχουμε κόψει σε ροδέλες και κυβάκια αντίστοιχα και όταν μαραθούν και πάρουν ελαφρύ χρώμα, τα αδειάζουμε στο μπολ που έχουμε το σπανάκι μας. Προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι και αν το μείγμα μας έχει βγει πολύ υγρό, μπορούμε να προσθέσουμε ή λίγη τριμμένη φρυγανιά ή κάποιο αλεύρι ολικής αλέσεως (σιταριού ή βρώμης) για να τραβήξει την περιττή υγρασία. Αδειάζουμε το μείγμα στο ταψί.

Σε ένα μεγάλο πιάτο έχουμε κόψει τη φέτα σε μικρά κυβάκια. Τα αδειάζουμε στο ταψί πάνω από το μείγμα με το σπανάκι. Σκεπάζουμε με το υπόλοιπο 1,5 φύλλο, χαράζουμε την επιφάνεια σε κομμάτια και με το πινέλο αλείφουμε ξανά με ελαιόλαδο για να ψηθεί όμορφα.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου στον αέρα για περίπου 40′. Την αφήνουμε να ρίξει λίγο θερμοκρασία και είναι πανέτοιμη!

 

Αν τη φτιάξετε, θα περιμένω τις εντυπώσεις σας κάτω στα σχόλια, αλλά και τα hashtags σας στο #elenaswellthyproject στο Instagram. Είμαι φυσικά πάντα διαθέσιμη για τις δικές σας ερωτήσεις, απορίες, ιδέες, προτάσεις, πρατηρήσεις, τόσο μέσω της σελίδας εδώ, όσο και στο προφίλ μου @elenakanteraki !

 

 

Με αγάπη,
Έλενα 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published.