Τι αξίζει να θυμάσαι για να κάνεις την άσκηση τρόπο ζωής!

Σίγουρα δεν το ακούς από εμένα πρώτη φορά ότι μαζί με την ισορροπημένη διατροφή, την επαρκή ενυδάτωση, τον καλό ύπνο και τη σωστή αυτοφροντίδα (με την ευρεία της έννοια, βλ. πρωταρχική τροφή), η άσκηση είναι ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας για να έχουμε μια καλύτερη ποιότητα ζωής, περισσότερη ενέργεια, ευεξία αλλά και μακροζωία. Πέρα από τα οφέλη της όσον αφορά τη συνεισφορά της στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους (άμεσα και έμμεσα), η άσκηση ενδυναμώνει το μυϊκό μας σύστημα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και των λεμφικών υγρών στο σώμα μας, ευνοεί τη μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς και τα όργανά μας, κάνει το σώμα μας πιο εύκαμπτο και λειτουργικό, μπορεί να μας ανακουφίσει από πόνους, να βελτιώσει τη στάση μας, την αντοχή μας, κάνει καλό στην καρδιά και στους πνεύμονες, για να μην μιλήσουμε για το πόσο μπορεί να ανεβάσει την ψυχολογία μας μέσα από την απελευθέρωση ενδορφινών (γνωστών και ως ορμονών της χαράς) αλλά και να ξυπνήσει το μυαλό μας! Χρειάζεσαι και άλλα για να πειστείς να βάλεις την άσκηση στην καθημερινότητά σου;

 

Είτε γυμνάζεσαι ήδη, είτε επιθυμείς να εντάξεις τη φυσική δραστηριότητα στη ζωή σου αλλά δεν γνωρίζεις τι και πώς, το πρώτο πράγμα που θα σου πω είναι να μην ανησυχείς καθόλου! Όταν θέλουμε να υιοθετήσουμε μία καλή συνήθεια και να την κάνουμε τρόπο ζωής, δεν είναι κάτι που συμβαίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται το χρόνο του, υπομονή, επιμονή αλλά και επίγνωση του γιατί θέλουμε να εντάξουμε αυτή τη συνήθεια στις δικές μας. Παρακάτω έχω βάλει στη σειρά για εσένα κάποια πράγματα που αξίζει να θυμάσαι σχετικά με την άσκηση και τη φυσική δραστηριότητα, που ελπίζω να σε βοηθήσουν ώστε να πάρεις μια μικρή ώθηση προς την εν λόγω κατεύθυνση.

 

  • Σε κάθε είδους άσκησης, όλοι από κάπου ξεκινάμε. Κανένας δεν γεννήθηκε να ξέρει. Τα καλά νέα είναι πως ένας αρχάριος σε οποιοδήποτε είδος, θα δει γρήγορα πρόοδο και βελτίωση, μιας και τα ερεθίσματα της άσκησης στο σώμα είναι πολύ καινούρια γι’ αυτόν. Σε κάθε περίπτωση, η φυσική μας κατάσταση (μυϊκή δύναμη, καρδιοαναπνευστική ικανότητα, αντοχή, ευλυγισία, ανάκαμψη από άσκηση) είναι κάτι που χτίζεται με τον καιρό, την επανάληψη, τη συνέπεια.

 

  • Η αλήθεια είναι πως μπορεί την ώρα εκείνη που ασκούμαστε να μην… περνάμε τόσο καλά. Θυμήσου, κάθε αρχή και δύσκολη (ακόμα και αν είμαστε ήδη πιο γυμνασμένοι και απλώς αλλάζουμε τεχνικές/επιβάρυνση/αντίσταση/ρεπερτόριο κτλ). Στο τέλος όμως της κάθε προπόνησης, εκεί που ενδεχομένως θα έχουμε ιδρώσει, ανεβάσει θερμοκρασία και παλμούς και θα έχουμε ολοκληρώσει με απαραίτητες διατάσεις και ίσως μερικές αναπνοές για χαλάρωση, η αίσθηση του ότι κάναμε κάτι καλό για εμάς, ότι βγάλαμε την προπόνηση, κερδίσαμε έναν μικρό στόχο, θα μας αποζημιώσει και θα μας κάνει να θέλουμε να το επαναλάβουμε.Win-win!

 

  • Να καταρρίψουμε το μύθο ότι όταν γυμναζόμαστε, αυτό θα πρέπει να φαίνεται και εξωτερικά, στο σώμα μας; Αμέ! Η εικόνα, το οπτικό αποτέλεσμα της γυμναστικής είναι φυσικά ένα ευπρόσδεκτο επακόλουθο (κυρίως όταν κάνουμε εντατικά κάποιο είδος άσκησης, μιας και το κάθε είδος διαμορφώνει το σώμα διαφορετικά), αφενός όμως δεν είναι αυτοσκοπός, αφετέρου δεν αποτελεί ένδειξη ούτε υγιούς οργανισμού αλλά ούτε απαραίτητα και σωστού τρόπου άσκησης. Η φυσική κατάσταση που είπαμε παραπάνω, είναι πολλά περισσότερα. Ας το έχουμε λοιπόν στο μυαλό μας, όπως και το σκεπτικό πως οτιδήποτε κάνουμε, το κάνουμε για το καλό μας, την υγεία μας, για να νιώθουμε όμορφα μέσα και έξω. Αν το ζητούμενο είναι και η εικόνα μας, κανένα πρόβλημα!

 

  • Πολύ σημαντικό να γυμναζόμαστε με τον τρόπο που μας αρέσει εμάς καλύτερα αλλά και που ταιριάζει στον δικό μας τρόπο ζωής, την καθημερινότητα, την προσωπικότητα και τις ανάγκες μας. Έτσι θα έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιδιώκουμε να γυμναζόμαστε επειδή το θέλουμε και το απολαμβάνουμε. (Σχετικά μπορείς να διαβάσεις και το αναλυτικότατο άρθρο μου για την αποκωδικοποίηση του fitness εδώ.)

 

Κλείνοντας, να πούμε πως ποτέ δεν είναι αργά να δοκιμάσουμε και να ξεκινήσουμε κάτι καινούριο, πόσο μάλλον να εντάξουμε μια υγιεινή και ωφέλιμη νέα συνήθεια στη ζωή μας. Η άσκηση όχι απλώς ευνοεί το σώμα μας, αλλά και το μυαλό και την ψυχολογία μας (κάτι παραπάνω ήξεραν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι άλλωστε!). Βήμα-βήμα μπορούμε να βρούμε και τον τρόπο και το χρόνο, αρκεί να υπάρχει θέληση και υγιή κίνητρα, αγάπη και σεβασμός στο σώμα και τον εαυτό μας.

 

Αν το άρθρο σε βοήθησε, μοιράσου το ελεύθερα. Για οποιοδήποτε σχόλιο, ερώτηση, απορία, ιδέα, παρατήρηση, πρόταση, μπορείς να μου πεις στα σχόλια από κάτω ή να επικοινωνήσεις μέσω της φόρμας επικοινωνίας που θα βρεις στη σελίδα, καθώς και στον λογαριασμό μου στο Instagram.

Και αν είσαι φαν της ολιστικής προσέγγισης των πραγμάτων και χρειάζεσαι βοήθεια στην οργάνωση αλλά και την υιοθέτηση νέων υγιεινών συνηθειών στα δικά σου μέτρα, μπορείς να μάθεις πώς μέσα από μία εντελώς δωρεάν πρώτη συνεδρία, κάνοντας κλικ εδώ.

 

Με αγάπη,
Έλενα 🙂

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.