Meal-prepping like a boss!

Προετοιμασία γευμάτων, aka ταπεράκια στη δουλειά/τη σχολή/οπουδήποτε: ένα κομμάτι που σε κάποιους φαίνεται βουνό, για κάποιους αποτελεί μια δεύτερη φύση και για κάποιους άλλους είναι μια ιδέα που δεν τους έχει περάσει καν από το μυαλό.

Μπορεί να μοιάζει σαν κάτι που απαιτεί τρελή οργάνωση και προγραμματισμό, κάνοντάς μας συχνά να καταφεύγουμε σε πρόχειρες λύσεις που δεν μας εξυπηρετούν ιδιαίτερα στη συνολική μας υγεία και ενέργεια (και, μεταξύ μας, ούτε στην τσέπη μας). Γι’ αυτό και εδώ τώρα θα μοιραστούμε αφενός tips για να μας γίνει πολύ πιο εύκολο σαν διαδικασία, να μας γίνει συνήθεια και να βγαίνει σχεδόν… αυτόματα, αφετέρου θα μιλήσουμε και για οφέλη της μαγειρικής στο σπίτι μέσα από μια πιο ολιστική σκοπιά.

 

Κάθε αρχή και δύσκολη;

Όχι απαραίτητα. Μπορεί όλα τα πρώτα βήματα για το χτίσιμο μιας νέας συνήθειας να θέλουν λίγο το χρόνο τους, το σίγουρο πάντως είναι ότι γίνεται να φτάσουμε εκεί που θέλουμε, να υιοθετήσουμε νέες συνήθειες, να μας γίνουν τρόπος ζωής και, γιατί όχι, να το χαιρόμαστε κιόλας! Αν το κάνω εγώ, αν το κάνουν τόσοι άλλοι άνθρωποι, τότε σίγουρα είναι κάτι επιτεύξιμο που σύντομα αλλά και μακροπρόθεσμα θα προσφέρει τα οφέλη του σε πολλά επίπεδα. Το απαραίτητο σε κάθε νέα αρχή και σε κάθε προσπάθεια αλλαγής συνηθειών, είναι να υπάρχει από πίσω της ένα ισχυρό ‘‘γιατί’’ (μπορείς να βρεις σχετικό άρθρο εδώ). Όλα ξεκινούν από το κίνητρο και τη ρίζα της επιθυμίας μας, πόσο δυνατά είναι, πόσο πραγματικά θέλουμε να εντάξουμε αυτή τη νέα συνήθεια στη ζωή μας. Τι θα μας προσφέρει; Σε τι θα μας ωφελήσει; Πώς θα μας κάνει να νιώσουμε, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και στο μέλλον; Γιατί θέλουμε να βάλουμε αυτή τη συνήθεια στη ζωή μας;

Και κάπως έτσι ξεκινάει να ξετυλίγεται το κουβάρι… Αφού λοιπόν βάλουμε σε τάξη αυτά μας τα ερωτήματα, αφού θέσουμε τα θεμέλια, πάμε στο σχέδιο δράσης: στην κουζίνα (και το σουπερμάρκετ) ολοταχώς!

 

 

Το ‘‘γιατί’’ του home cooking

Προσωπικά πιστεύω πολύ πως η διαδικασία του μαγειρέματος μας φτιάχνει μια άλλη σχέση με την τροφή μας, αλλά και αποτελεί ένα από τα πιο βασικά κομμάτια ενός πιο υγιεινού και ισορροπημένου τρόπου ζωής. Μπαίνουμε στην κουζίνα, διαλέγουμε τα υλικά μας, γνωρίζουμε ακριβώς τι έχουμε βάλει μέσα, κάνουμε προσαρμογές όπου χρειαστεί, παίζουμε με τις γεύσεις, τα αρώματα, τις υφές, τα χρώματα, ορίζουμε εμείς τις ποσότητες. Είναι μια μικρή στιγμή δημιουργίας το μαγείρεμα, για πολλούς και χαλάρωσης και αποφόρτισης από την καθημερινότητα (και, αν το πιστεύουμε πραγματικά, η ίδια μας η ενέργεια και τα συναισθήματα της στιγμής μπορούν να περάσουν στο φαγητό που ετοιμάζουμε). Την ίδια στιγμή η κουζίνα είναι και χώρος όπου συγκεντρώνεται η οικογένεια, ο χώρος από όπου ξεκινάει η φροντίδα για εμάς και τους αγαπημένους μας, αλλά και ερχόμαστε πιο κοντά, τόσο γύρω από ένα πιάτο φαγητού, όσο και έξω από αυτό.

 

Θα το λέμε συνέχεια: το φαγητό δεν είναι ούτε μόνο θρεπτικά συστατικά, ούτε μόνο γεύση και ευχαρίστηση. Μπορεί κανείς να τα έχει όλα, μπορεί να κάνει τους δικούς του συνδυασμούς, να πειραματιστεί και να επανεκπαιδεύσει τους γευστικούς του κάλυκες σε γεύσεις πιο αληθινές, πιο ‘‘καθαρές’’ και σπιτικές. Σταδιακά μπορεί να δει κανείς πόσο διαφορετική και πιο έντονη γεύση έχουν τα ίδια φαγητά, μαγειρεμένα όμως χωρίς άχρηστες προσθήκες, χωρίς περιττό αλάτι, με έμφαση σε φρέσκα μυρωδικά και μπαχαρικά, χωρίς τεχνητά πρόσθετα και ενισχυτικά γεύσης που μπορεί κανείς να βρει στο εμπόριο ή τρώγοντας κάτι απ’ έξω.

Η συμβουλή μου εδώ; Μπείτε στην κουζίνα, μαγειρέψτε, ευχαριστηθείτε τη διαδικασία και σίγουρα θα ευχαριστηθείτε και το αποτέλεσμα! Καλύτερη θρέψη, περισσότερη ενέργεια, αίσθηση ευεξίας, διαφορετική σύνδεση με την τροφή.

 

 

Το σχέδιο υλοποίησης: prepare to succeed!

Ελπίζω μέχρι εδώ να σας έχω πείσει να δώσετε μια ευκαιρία στο σπιτικό φαγητό, το μαγείρεμα και την προετοιμασία των γευμάτων σας. Ακολουθούν λοιπόν τα δικά μου tips για να βάλουμε μπρος το σχέδιο υλοποίησης, να απλοποιήσουμε την όλη διαδικασία στο μυαλό μας και να έρθουμε έτσι πιο κοντά στους wellness στόχους μας!

 

  • Ξεκινάμε βάζοντας έναν στόχο: θέλουμε να πετύχουμε κάτι συγκεκριμένο με τη διατροφή μας (πχ ένταξη περισσότερων λαχανικών, ποικιλία, αποφυγή κορεσμένων λιπαρών/αλατιού/άλλο, απώλεια βάρους, αθλητικές επιδόσεις κτλ κτλ); Τόσο τα ψώνια μας στο σουπερμάρκετ όσο και οι συνταγές που θα φτιάχνουμε θα πρέπει να είναι έτσι δομημένα που να εξυπηρετούν τον στόχο μας αυτόν, καθώς επίσης και να διαβάζουμε ετικέτες και πινακάκια στα συσκευασμένα τρόφιμα, ώστε να κάνουμε πιο ποιοτικές επιλογές (αναλυτικότατο άρθρο μπορείς να βρεις εδώ).

 

  • Βρίσκουμε απλές συνταγές που γίνονται γρήγορα: δεν απαιτείται να έχουμε γνώσεις και skills Master Chef, απλώς να έχουμε κάποιες στάνταρ συνταγές γευμάτων που μας εξυπηρετούν τόσο από άποψη χρόνου, υλικών και κόστους, όσο και από θέμα θρέψης, γεύσης και ποικιλίας.

 

  • Ψωνίζουμε κάνοντας έναν στοιχειώδη προγραμματισμό: τι θα χρειαστούμε για τις παραπάνω συνταγές; Τι είναι αυτό που θέλουμε πάντα να υπάρχει στο σπίτι; Ποιες είναι οι τροφές που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση; Τι μπορούμε να μεταφέρουμε εύκολα, να συνάδει με τους στόχους μας και να μας καλύπτει σαν ενδιάμεσο; Τι χρειαζόμαστε για ποικιλία; Τι μπορεί να μας κρατήσει καιρό χωρίς να χαλάει στα ντουλάπια ή/και το ψυγείο; Πάμε λοιπόν για ψώνια με λίστα, ώστε να αποφύγουμε άσκοπες αγορές όσο γίνεται αλλά και να μην ξεχάσουμε τίποτα. (Άρθρο με έξτρα tips για οικονομική υγιεινή διατροφή μπορείς επίσης να βρεις εδώ)

 

  • Βρίσκουμε μια στιγμή της ημέρας που μας βολεύει: πότε είμαστε πιο χαλαροί να μαγειρέψουμε είτε για την ίδια ή για την επόμενη μέρα, όπως και για να ετοιμάσουμε/πακετάρουμε τα γεύματά μας; Δεν έχει νόημα να μαγειρεύουμε με την ψυχή στο στόμα (είπαμε πιο πάνω άλλωστε πως η ενέργειά μας περνάει στο φαγητό), ούτε να αφήνουμε το πακετάρισμα για τελευταία στιγμή. Φροντίζουμε να τα κάνουμε όλα χαλαρά και ενσυνείδητα.

 

  • Το χαιρόμαστε! Διαλέγουμε όμορφα (και οικολογικά κατά προτίμηση) τάπερ και δοχεία φαγητού, πρακτικά, δίνουμε δικές μας νότες στα γεύματά μας, βάζουμε αγάπη, βάζουμε φαντασία, ψάχνουμε, δοκιμάζουμε! Τίποτα βαρετό, άνοστο και μονότονο δεν πληροί τις προδιαγραφές για να αντέξει στο χρόνο και να γίνει μια όμορφη, καλή συνήθεια. Χρειάζεται να είναι κομμάτι μας, να ταιριάζει στο πρόγραμμα και τις προτιμήσεις μας, να μας κάνει να νιώθουμε όμορφα κάνοντάς το, να είναι μια κίνηση φροντίδας προς τον εαυτό μας.

 

 

 

Ελπίζω αφού φτάσατε να με διαβάσετε μέχρι εδώ, να πήρατε κάποια κομματάκια motivation για να εντάξετε και εσείς (αν δεν το έχετε κάνει ήδη) την καλή συνήθεια της προετοιμασίας γευμάτων από το σπίτι και να σας καθάρισαν κάπως το τοπίο οι παραπάνω μικρές συμβουλές. Σας το ξαναλέω, αν το κάνω εγώ και τόσοι άλλοι άνθρωποι στον κόσμο, είναι κάτι πέρα για πέρα εφικτό για όλους!

 

Θα χαρώ πολύ να μοιραστείτε το άρθρο με κάποιον που μπορεί να γνωρίζετε ότι δυσκολεύεται και θα του χρειαζόταν λίγη έξτρα ώθηση, αλλά και να δω τα σχόλια, τις προτάσεις, τις ιδέες, τις παρατηρήσεις, τις ερωτήσεις και τις απορίες σας κάτω στα comments.
Και αν το παραπάνω άρθρο σας έκανε να σκεφτείτε πώς θα ξεκινήσετε και εσείς για να κάνετε τους δικούς σας στόχους… παιχνιδάκι και να ‘‘μπείτε σε σειρά’’, κάνοντας κλικ εδώ μπορούμε να το δούμε παρέα σε μια πρώτη εντελώς δωρεάν συνεδρία, μέσα από τις μεθόδους του health coaching!

 

 

Με αγάπη,
Έλενα 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published.